САРАДЊА СА ФАКУЛТЕТИМА И ПЛАН ЦЕНТРА

 

ДУГОРОЧНИ ПЛАН САРАДЊЕ

У циљу постизања већег обухвата корисника наших услуга и веће приступачности услугама информисања, образовања, саветовања по питању каријере, желимо да интензивирамо сарадњу са свим факултетима и пружимо подршку већем броју представника наставног особља и студената да у свој рад са студентима укључе елементе каријерног вођења и саветовања.

 


2014.

Центар за развој каријере и саветовање студената ће током 2014. године наставити са реализацијом редовних активности  унутар програма каријерног образовања, каријерног информисања, саветовања, повезивања са пословним светом, као и са реализацијом задатака предвиђених међународним пројектима.  

ПРИОРИТЕТИ РАДА Центра у 2014. години су: 1. Унапређење постојеће сарадње са факултетима у циљу веће заступљености програма каријерног вођења на факултетима, веће доступности и обухвата студената, 2. Стратешка сарадња са Студентским Парламентом, 3. Већа видљивост услуга Центра за развој каријере и саветовање студената, 4. Развој е-ресурса за управљање и развој каријером, 5. Развој модула „Развој вештина управљања каријером“ и његово пилотирање и израда новог пакета услуга за послодавце

А. ПРОГРАМИ КАРИЈЕРНОГ ОБРАЗОВАЊА  и  РАЗВОЈА ЗАПОШЉИВОСТИ СТУДЕНАТА

Током 2014. године планирано је да у реализацији бројних програма Центра, чији је циљ пружање подршке студентима у развоју вештина које ће им омогућити боље позиционирање на тржишту рада и даљи развој каријере, буду активно укључене две групе сарадника са факултета, уз подршку студената промотера и волонтера: 1. Представници академске заједнице - професори, асистенти, сарадници у настави, ПР и друге студентске службе, и  2. Формирана мрежа представника  Студентских парламената са 19 факултета у саставу Универзитета.

 

У складу са Планом сарадње са факултетима и Маркетинг планом Центра на редовним састанцима направиће се  реалан годишњи план везан за гостовање Центра на појединим факултетима током 2014. године, биће предузете одређене акције како би се увећала видљивост активности и услуга Центра што већем броју студената и организоваће се ресурси који ће бити електронски и доступни у сваком моменту. У складу са Планом сарадње са академском заједницом планирано је даље ширење мреже сарадника, даља дистрибуција приручника намењених сарадницима који у свој рад желе да укључе елементе каријерног вођења и саветовања, одржавање редовних састанака и израда Плана акције за реализацију сарадње са сваким факултетом.

 

У плану је и припрема и реализација модула ВЕШТИНЕ УПРАВЉАЊА КАРИЈЕРОМ као факултативног модула за студенте завршних година основних и мастер студија који ће обухватити серију од 10 предавања/радионица: Увод у вештине управљања каријером, Концепти и теорије запошљивости, Разумевање тржишта рада и опција након дипломирања, Доношење каријерних одлука, Лични каријерни план, Креативно тражење посла и умрежавање, Радна биографија и мотивационо писмо, Разговор за посао - шта очекивати и како се припремити, Развој вештина - Тимски рад, Развој вештина - Комуникација. Припрема модула је планирана за период од фебруара до маја, а реализација од октобра до децембра. Тим Центра има у плану да искористи и платформу за учење Мудл и да припремљена предавања буду доступна и електронски.

 

ПЛАН ПРЕДАВАЊА НА ФАКУЛТЕТИМА

Сам програм гостовања Центра на факултетима укључиће бар једну од следећих активности Центра:  организовање инфодескова, групно каријерно саветовање, CV клинику, Симулацију интервјуа, реализацију радионица, организацију панела „Завршавам факултет-шта даље...“, презентације компанија, предавање гостујућих предавача у оквиру програма „Лекције из праксе“, Искуства успешних, Студирање без граница, Кадар да будем кадар...

 

Планирано је да Центар у складу са оквирним програмом гостовања

  • у фебруару организује на ФИЛОЗОФСКОМ ФАКУЛТЕТУ семинар у оквиру програма ЛЕКЦИЈЕ ИЗ ПРАКСЕ под називом УПРАВЉАЊЕ ПРОЈЕКТИМА које би одржали представници компаније UNIQА, Halifax Consulting, agencija Consultuj me i Medijum Gallup.. Теме предавања су: Истраживање у сврху унапређења пословања, Планирање пројектних активности, Финансирање пројеката и управљање пројеката. Исти семинар поновио би се још једном у току године за студенте ФИЛОЗОФСКОГ ФАКУЛТЕТА
  • у марту на БИОЛОШКОМ ФАКУЛТЕТУ планирана је кратка презентација Центра, радионица Кaко написати пословну биографију и мотивационо писмо и  радионица ЈАВНИ НАСТУП – вештине презентације.
  • На ФАКУЛТЕТУ ПОЛИТИЧКИХ НАУКА /април/, ПРАВНОМ /март/, ФИЛОЛОШКОМ /мај/ факултету  одржао би се  дводневни семинар у сарадњи са Агенцијом за борбу против корупције. Теме предавања су Појам корупције и интегритета, Управљање у јавној управи, Одговорност и улога појединца, Доношење етичних улога, Улога независних државних тела
  • током априла организовала би се манифестација КАРИЈЕРА И ЈА на 6 факултета /бар по један из сваке групације/ на којима би се током исте недеље организовале, поред промо активности, и радионице Центра из програма Мењам трему за припрему, радионице водећих менаџера људских ресурса и најбоље оцењених предавача на теме Тимски рад, Проактивност, Комуникацијске вештине, Вештине презентовања, Пословно преговарање, Управљање временом, Управљање стресом, као и панели на тему Каријера у инвестиционом банкарству, Завршавам факултет - шта даље; Манифестацији КАРИЈЕРА И ЈА претходила би промо кампања на факултетима и у медијима
  • Планирано је и гостовање АТЛАНТИК групе на Технолошко-Металуршком /април/, Пољопривредном /мај/ и ФОН-у /јун/.  Менаџери АТЛАНТИК групе држаће предавања на неке од предложених им тема: Управљање квалитетом у производњи кондиторских производа, Заштита животне средине, Технологија контроле квалитета сировина, Шта раде инжињери развоја, Трендови и иновације у прехрамбеној индустрији, Унапређење брендова и развој производа, Маркетинг и продаја, Дистрибуција, Израда плана продаја, Како изгледа радити у корпоративном свету, Зашто су људски ресурски неодвојив део бизнис стратегије...
  • У складу са потписаним Уговорима са компанијама Јапан Тобако Интернешнал, Телеком и ПМИ предвиђена је и организација предавања на факултетима, презентација у складу са  предложеном динамиком
  • Програм гостовања на другим факултетима током зимског семестра био би организован према договору са  представницима Студенстких парламената, зависно од интересовања студената и расположивости сала

Избор предавача током 2014. године направљен је на основу евалуација студената и биће позвани само предвачи из реда представника пословне заједнице који су оцењени највишим оценама. Све активности припреме и реализације програма од утврђивања календара активности /датумског плана активности/ осмишљавања програма посете, односно избора тема, спровођења плана промоције, дистрибуције плаката, позива и формулара за пријаву студената, информисање циљаних факултета, по потреби и организовање промо догађаја на факултету, администрацију пријава, регрутацију, селекцију и обавештавање пријављених кандидата, припрема и обрада евалуационих упитника обавиће Центар. У циљу унапређења активности и услуга, Центар перманентно евалуира активности које реализује. На свим радионицама, предавањима и другим програмима Центра студентима се деле упитници. Питања садржана у евалуативним упитницима тичу се испуњености очекивања студената – учесника догађаја, оцене предавача, корисности појединих тема за развој каријере, али се њима настоје прикупити и предлози за нове програмске активности Центра. Такође једном годишње и послодавци попуњавају упитник којим «мере» сарадњу са Центром и имају прилику да предложе нове видове сарадње.

         

ПРОМОТИВНЕ АКТИВНОСТИ

Како би што већи број студената био упознат са активностима Центра и могућностима које нуди,  знатно је унапређенa претходнa верзијa Маркетинг стратегијe. Фокус је стављен на систематизацију промотивних активности и расподелу истих према програмима које покреће Центар током године. Циљеви и очекивани резултати су дефинисани за сваку групу промотивних активности, а заједничка им је већа повезаност Центра са студентима и академском заједницом. Нови промотивни материјали који ће подржати овакве активности за циљ имају да постану трајнији промотивни и информативни ресурс Центра. Квалитет и квантитет самих активности би се у будућности развијао у складу са радом и могућностима Центра, а очекивани резултати тичу се веће присутности Центра међу студентима и академском заједницом. Један од битнијих циљева Маркетинг стратегије је знатно већа обавештеност студената и сарадника о програмима, услугама и динамици рада Центра.

 

 У   циљу веће видљивости услуга и активности Центра као и већег обухвата студената услугама које Центар обезбеђује, планирано је интензивно промовисање и  реализација следећих активности:

  • Формирање брендираних инфо кутака на факултетима – проналажење адекватних места где би могли бити постављени промо и едукативни материјали за студенте током целе године.
  • Презентација Центра бруцошима и студентима старијих година у склопу Инфо дана факултета или Уводног поздрављања на матичним факултетима
  • Осмишљавање начина да сваки нови студент уз индекс добије малу брошуру Центра
  • Постављање банера или странице о Центру за развој каријере на факултетима на којима оне нису присутне, у договору са Управама и ИТ службама
  • онлајн промоције ЦзРК – дељење вести са сајта и одељака сајта на ФБ, посебно секција Виртуелни саветник, Електронска библиотека као и најава актуелних програма на личним профилима и одабраним групама
  • промо герила – промоција Центра на факултетима /у мензама, домовима/ на студентским окупљањима, на тему - улога Центра, актуелни програми, каријерно информисање
  • израда основне брошуре и информативног промо материјала који ће садржати основни пакет информација о Центру, као и додатне детаље о програмима и актуелностима у Центру, израда букмарка и креативних визит карти Центра
  • израда флајера са најавама, на сајту и штампаних, за инфо кутке на факултетима
  • промоција доброг искуства студената – полазника програма или корисника услуга на догађајима које организује Центар
  • промо кампања на факултетима као најава масовнијих програма Центра – БГ праксе, Каријера и ја...

                                                                          

Б. САРАДЊА СА ПОСЛОВНОМ ЗАЈЕДНИЦОМ У ИМПЛЕМЕНТАЦИЈИ РАЗЛИЧИТИХ ПРОГРАМА ПОДРШКЕ ПРОФЕСИОНАЛНОМ РАЗВОЈУ СТУДЕНАТА

Поред редовних активности у сарадњи са послодавцима, заказивања, одржавања састанака, пратећих емаилова, слања брошуре о сарадњи, формулара за регистрацију,  иницирања  потписивања нових уговора о стратешкој сарадњи са послодавцима и наставка сарадње са послодавцима који сарађују са Универзитетом, регистрације нових послодаваца у базу Центра, консултација поводом организовања пракси, предселекције за упражњена радна места и позиције за праксе, стипендије, праћења исхода селекције за посао и тока праксе, наставиће се реализација

 

ПРОГРАМА које радимо у сарадњи са послодавцима.

  • УНИВЕРЗИТЕТСКА РАДНА ПРАКСА «БГ ПРАКСА – 2014» - Реализација четвртог циклуса програма праксе – планирано је да се поред преко 20 јавних и јавних комуналних предузећа, 8 установа културе, 14 секретаријата градске управе, ове године укључе и све општине града Београда и тиме се повећа број студената полазника ове четворомесечне радне праксе. Центар планира и окупљање студената - изабраних полазника програма, у Ректорату под називом «Како на пракси» и обуку ментора укључених у реализацију овог програма. Планирано је и штампање Приручника о пракси које је тим Центра припремио /средствима Управе града/. Припреме за реализацију програма почињу у фебруару, конкурс се расписује средином марта, а пракса се реализује у периоду мај-септембар.
  • ЋАСКАЊЕ О КАРИЈЕРИ – Програм предвиђа сусрет успешних професионалаца и студената у циљу истраживања различитих каријерних опција у неформалнијем окружењу. Представници одређених сектора, одељења и компанија имаће прилике да причају са студентима у циљу бољег каријерног информисања и саветовања студената о одређеним радним позицијама, развоју каријере и другим питањима везаним за развој професионалног живота за које студенти покажу интересовање. Центар ће одредити и модератора који ће водити уводни део програма /представљање учесника, саме идеје и ток програма/. Реализација тог програма планирана је за мај и новембар 2014, а могуће је организовати га и у другим месецима, уколико се укаже прилика.
  • А ШТА ДА СЕ РАДИ – у сарадњи са Студентским културним центром планирано је да се одрже радионице и симулације на којима би студенти имали прилику да кроз различите активности провежбају  представљање послодавцу и науче како да истакну своје предности када конкуришу за одређене позиције за праксу и посао. Комбинација излагања и практичних вежби за студенте на тему „Шта да се ради, како се представити послодавцу“ - Мала ЦзРк радионица би се одржала укупно три пута током године, у марту, јуну и децембру 2014.
  • КАДАР ДА БУДЕМ КАДАР – Петодневни семинар који укључује гостовање директора људских ресурса компанија из области тзв. меких вештина које послодавци препознају као вештине које гарантују већу запошљивост биће током 2014. године реализован два пута. Једном у току манифестације „Каријера и ја“ и једном као самостално дешавање у децембру на Машинском факултету.  Предвиђено је да студенти узму активно учешће у следећим радионицама:  
  1. Умрежавање, Владан Петровић, Price Waterhouse Coopers
  2. Лидерство, Јелена Штрибар, British American Tobacco
  3. Презентационе вештине, Ива Црвак, Represent Communications
  4. Ja бренд , Живка Радовић, UNIQA
  5.  Управљање стресом, Ева Велимировић, OD&М Consulting
  6. Mарија Швигир, Мотивација, Центар за лични развој БАЛАНС 
  7. Тимски рад, Yulla Rak
  8. Планирање у послу, Hans Buster, Vita verde
  9. Пословно преговарање, Eлдар Бањица, OD&М Consulting
  • ИЗЛЕТ НА БУДУЋЕ РАДНО МЕСТО - Наставак реализације програма једнодневних посета студената компанијама приликом којих студенти имају прилику да из прве руке сазнају више о пословању изабране компаније, добију одговоре о предности рада, могућностима напредовања, као и да активно учествују у предавањима и радионицама. Током 2014. године планиране су најмање четири  посете, од којих ће две бити посете мултинационалним компанијама, а две малим и средњим предузећима. Избор компанија направљен је према резултатима евалуација студената свих претходних посета као и на основу политике запошљавања компанија у наредном периоду
  • ЛЕТЊА ПРАКСА - Поред  послодаваца са којима имамо редовну сарадњу на организацији пракси /Темпус канцеларија, Ваздухопловни савез Србије, ЕПС, ЕМС, McCann група, ТЕЛЕНОР, Град Београд, Тризма, Централно-европски форум за развој, МK Група, Еquilibrio, Банка Интеза.../, ове године биће реализоване и плаћена обука и пракса у Атлантик групи за 10 студената, у оквиру заједничког програма који спроводимо са Америчком привредном комором „AMCHAMPS Young leaders in change“  организоваће се обука, бизнис такмичење, пракса за 20 студената нашег универзитета, као и додела стипендије за најуспешнијег полазника програма, у сарадњи с ПМИ трогодишњи Management trainee програм за укупно 6  дипломаца Економског факултета и ФОН-а, летња пракса у сарадњи са ТЕЛЕКОМ-ом, као и многе друге. Центар ће наставити да активно ради на популаризацији програма пракси међу послодавцима и студентима.

Биће реализовано и најмање

5 ПРОЈЕКАТА У САРАДЊИ СА ПОСЛОДАВЦИМА где ће се у ПАРТНЕРСТВУ радити на истраживању, пилотирању нових идеја и програма, ширењу идеја добре праксе и презентацији резултата.

  1. Током 2014. године реализоваће се пројекат који има за циљ да измери у којој мери студенти располажу функционалним ИТ вештинама и познавањем страних језика. За потребе процене послодаваца које вештине и знања они сматрају неопходним, као и организацију евентуалних додатних обука наших студената, у сарадњи са компанијом ТРИЗМА биће изабрани студенти стажисти који ће бити ангажовани и плаћени да помогну реализацију овог пројекта. Трошкове њиховог ангажовања сносиће компанија, а све активности на реализацији пројекта биће синхронизоване /тим Центра и Служба за људске ресурсе компаније ТРИЗМА/. Идеја је да поред снимaња стања, омогућимо студентима да усаврше знања из поменутих области.
  2. У сарадњи са СТАЛНОМ КОНФЕРЕНЦИЈОМ ГРАДОВА И ОПШТИНА пилотираће се пројекат летње праксе на Универзитетима у Београду, Новом Саду, Крагујевцу, Нишу, Новом Пазару под називом Мој град – мој избор – моја пракса. Студенти УБ моћи ће да обаве праксу у граду Београду уз могућност мобилности и стажирања у Новом Саду, Крагујевцу, Нишу и Новом Пазару у случају да се изјасне да им то одговара.
  3. Обука ментора – Тим Центра ће радити на обуци ментора за успешну комуникацију, давање повратне информације и оптималну организацију рада и обуку студената који су изабрани да обаве праксу. Менторска обука биће организована за приближно 100 ментора који ће бити укључени у овогодишњи програм БГ ПРАКСЕ, као и у нови програм летње праксе који се организује и реализује у сарадњи са СКГО, али и за представнике компанија које за то имају исказану потребу. Поред обуке, тим Центра пружиће подршку менторима током трајања праксе.
  4. Најбољи послодавац – У плану је израда позива послодавцима који су у 2013. години добили титулу „Најбољи послодавац“, добивши највише оцене у следећим областима: корпоративна комуникација, радни услови, организација рада, развојне могућности, међуљудски односи и задовољство радним местом, да се региструју у бази Центра и пријаве за програм ИСКУСТВА УСПЕШНИХ и да учествују у осмишљавању и пилотирању нових програма повезивања са студентима
  5. Серија дискусионих панела „Шта послодавци очекују од Универзитета и дипломаца“ уз учешће послодаваца /Пуратос, Сага и др./ на факултетима и давање препорука студентима како да повећају своју запошљивост током студија.

 

У настојању да што више послодаваца сарађује са Универзитетом и како бисмо одржали већ  успостављен ниво и квалитет сарадње током 2014. године у плану је 

РАЗВОЈ НОВИХ УСЛУГА ЗА ПОСЛОДАВЦЕ:

  • Биће осмишљен нови информатор о  услугама  за послодавце, који ће поред редовних и већ у пракси добро оцењених активности, садржати и нове услуге Центра.
  • Приступиће се изради тзв. ПРОФИЛА послодаваца који ће поред основних података о послодавцима и видовима сарадње садржати и детаљније податке о делатностима, производима, пословним циљевима, преференцијама у избору кандидата и предностима које одређена компанија нуди новозапосленима. Профили ће бити у онлајн форми и послодавци ће моћи да поставе и видео, презентацију или неки други документ који може пружити студентима нужне каријерне информације. Очекује се да ће се током 2014. припемити до 200 профила послодаваца.
  • Биће уведена електронска евиденција свих објављених програма за праксу/посао/волонтирање према предвиђеним рубрикама као замена за досадашну папирну форму
  • Креираће се нови формулари за регистрацију, оглашавање и гостовање послодаваца у онлајн форми
  • Биће припремљен и одштампан и у електронској форми доступан информативни материјал, а  приредиће се и основе за израду веб портала за послодавце о студијским програмима и импликацијама реформе високог образовања за тржиште рада
  • Покренуће се иницијатива да на сајту Универзитета у Београду у секцији >>Сарадња<< буде и подсекција >>Сарадња са привредом<<, како би се на транспарентан начин приказала партнерства са послодавцима/линк ка бази послодаваца у Центру и кратак опис сарадње

 

В. ПРОГРАМИ КАРИЈЕРНОГ ИНФОРМИСАЊА

КАРИЈЕРНО ИНФОРМИСАЊЕ СТУДЕНАТА и дипломаца о актуелним стипендијама, о различитим тренинзима из области пословних вештина, о могућностима стицања радног искуства путем праксе, волонтирању, о слободним радним местима, добрим начинима умрежавања итд. биће заступљено у просторијама Центра, на свим дешавањима које Центар организује, на инфо пултовима, као и на огласним таблама. Такође тим Центра радиће и на редовном проналажењу и организовању информација о различитим каријерним могућностима које стоје на располагању студентима и дипломцима Универзитета у Београду, презентовању прикупљених информација на интернет сајту, фејсбук страници, твитер налогу, линкедин групи Центра, блогу, креирању и прослеђивању циљаних  е-мејлова, креирању бесплатних  брошура и приручника.

 

Студенти заинтересовани да редовно добијају информације о актуелним конкурсима, предавањима и саветовањима, пријављиваће се и даље на мејлинг листу Центра, попуњавајући  формулар у којем наводе своја интересовања, и на тај начин биће у прилици да добијају правовремене информације о актуелним конкурсима за посао и праксу, волонтирање, стипендије, приликама за наставак студија у земљи и иностранству, имаће и могућност да добију информацију о интерним конкурсима, о предавањима и радионицама, као и приступ онлајн ресурсима и унутрашњем делу сајта где се налази електронска библиотека (материјали са одржаних радионица, предавања и други корисни садржаји везани за развој каријере), као и прилику да сами подесе свој налог (промене наведена интересовања, ажурирају статус).

Каријерно информисање пратиће и сви послови везани за ВЕБ АДМИНИСТРАЦИЈУ САЈТА ЦЕНТРА – постављање вести, конкурса за даље усавршавање и студирање, огласа за посао и праксу на сајт Центра, креирање банера, праћење статистике посета сајту, креирање нових секција и текстова. Одржавање корисничких налога студената и послодаваца.

 

Г. ПРОГРАМИ КАРИЈЕРНОГ САВЕТОВАЊА

Током 2014. године реализоваће се КАРИЈЕРНО САВЕТОВАЊЕ - на лицу места у просторијама Центра. Теме саветовања везане за пријавни процес за стипендије, активно тражење посла, праксе, наставак школовања, припреме израде пословне биографије, или имејлом и саветовање базирано на некој личној дилеми везаној за развој каријере где се студентима обезбеђује подршка и помоћ да донесу одлуке које су засноване на доброј обавештености, увиду у властите потенцијале и промишљању расположивих опција у циљу састављања детаљног дугорочног каријерног плана. Такође, биће организована и релизована групна саветовања - на тему писања радне биографије, конкурисања за наставак студија и стипендије, професионалне оријентације, проблема у  учењу. Биће приређени нови текстови за Виртуелни саветник на сајту Центра, а организоваће се у договору са факултетима и CV клиника – преглед пословних биографија , као и Симулације интервјуа. Очекивани број саветовања у просторијама Центра је 300-350, а пратиће се и статистика посета сајту, посебно секцији В-саветник и свим подсекцијама.

 

Д. НЕКЕ ОД РЕДОВНИХ ЗНАЧАЈНИХ АКТИВНОСТИ ЦЕНТРА

Поред наведених активности наставиће се и реализација осталих редовних активности Центра, од којих су најзначајније и најзахтевније:

  • УЧЕШЋЕ У РАДУ РАДНЕ ГРУПЕ ВЛАДЕ ЗА СПРОВОЂЕЊЕ СТРАТЕГИЈЕ каријерног вођења и саветовања у Републици Србији. У 2014. години приступиће се изради нове СТРАТЕГИЈЕ за период 2015-2020. са Акционим планом за период 2015-2016.
  • УЧЕШЋЕ У РАДУ РАДНЕ ГРУПЕ ЗА РАЗВОЈ ПРОГРАМА И СТАНДАРДА КАРИЈЕРНОГ ВОЂЕЊА - чији су чланови представници Министарства омладине и спорта, представници домаћих и страних универзитета и други стејкхолдери. Довршена је компаративна анализа програма и садржаја каријерног вођења и развој програма и методологије каријерног вођења за узрасну групу 19-30, у оквиру Националне стратегије каријерног вођења и саветовања у Републици Србији и направљен је нацрт програма. Очекује се да јавна дискусија буде одржана током фебруара 2014. године и иницирање усвајања Програма каријерног вођења за узраст од 18-30 година.
  • РЕАЛИЗАЦИЈА ЗАДАТАКА ПРЕДВИЂЕНИХ МЕЂУНАРОДНИМ ПРОЈЕКТИМА: 1. Темпус пројекат CAREERS – У периоду до октобра 2014. године планиран је низ активности предвиђених овим пројектом које имају за циљ унапређење квалитета услуга каријерног вођења и саветовања студената на Универзитету. Поред административних послова и послова везаних за управљање и координацију пројектних активности 13 партнера, у плану су и следеће активности: Набавка опреме и литературе,  Организација два национална скупа са међународним учешћем на тему каријерног вођења на универзитету, Организација промо кампање за студентску популацију, Учешће у јавној дискусији о предлогу Програма и Методологије каријерног вођења и саветовања за узрасну групу 19-30 и рад на коначној верзији и припреми иницијативе за усвајање ових докумената, Учешће на радионици за размену искустава поводом пилотираних програма за јачање запошљивости у сарадњи са послодацима / Универзитет у Новом Саду/ и  организација националне радионице за снимак стања и рад на плану за одрживост и даљи развој каријерних центара при универзитетима, Организација тренинга у Пољској за запослене у Центрима за развој каријере (у мају), 2. Темпус пројекат CONGRAD – У периоду од априла до јуна планиран је низ активности са циљем презентовања и комуницирања резултата истраживања о дипломиранима на факултетима, стратешких радионица о коришћењу резултата истраживања на високообразовним институцијама. У истом периоду је планирано креирање и израда информативних брошура о опцијама након дипломирања за све факултете који су учествовали у истраживању.    


 

2013.

 

Центар је до сада реализовао различите активности за студенте на факултетима: промотивне инфо дескове, образовне активности као што су радионице за развој вештина за активно тражење посла и јачање запошљивости, предавања професионалаца из компанија, округле столове, панел дискусије, итд.


У складу са анализама досадашње сарадње са факултетима, утврђеним потребама и прироритетима у сарадњи /анализираним и интерпретираним упитницима који су попуњавали продекани за наставу и анкета и евалуационих упитника које су попуњавали студенти/ планирамо реализацију Програма «Мењам трему за припрему» која укључује гостовање представника Центра и сарадника из пословне заједнице.

Програм ће укључити бар две од наведених активности на сваком од предвиђених факултета:
- Инфо дескове
- Презентације програма и активности Центра
- Групно каријерно саветовање /Теме: ЦВ клиника – преглед и савети везани за писање радне биографије, Симулација интервјуа за посао, Баријере у развоју каријере и како их превазићи..
- Радионице «Креирање и реализација каријерног плана», «Писање радне биографије» «Интервју за посао», «Умрежавање», «Доношење одлука»
- Панел «Завршавам факултет – шта даље»
- Презентације компанија
- Предавања и радионице гостујућих предавача у оквиру програма «Лекције из праксе», «Искуства успешних», « Студирање без граница» «Нове професије»
- Мотивационе семинаре са циљем да се подстакне проактивни став према каријери

Планирано је да се инфо дескови одрже на свим факултетима у саставу Универзитета у Београду, у јуну и октобру ове године а да се у складу са исказаним потребама управа факултета и студената договори једнодневна посета Центра у периоду од фебруара до јуна и октобра до децембра.

ДУГОРОЧНИ ПЛАН САРАДЊЕ

У циљу постизања већег обухвата корисника наших услуга и веће приступачности услугама информисања, образовања, саветовања по питању каријере, желимо да интензивирамо сарадњу са свим факултетима и пружимо подршку већем броју представника наставног особља и студената да у свој рад са студентима укључе елементе каријерног вођења и саветовања.