О креативном тражењу посла

Nalaženje zadovoljavajućeg posla zavisi od ličnog angažmana, kreativnosti, entuzijazma i znanja o strukturi tržišta rada i njegovim principima i pravilima. Ne postoji jedan metod koji garantuje nalaženje posla, te zbog toga, što više načina traženja posla primenimo, veće su šanse da postignemo uspeh.

Tri osnovne strategije za traženje posla:

1. Javljati se na objavljene konkurse

2. Biti proaktivan i umrežavati se

3. Kontaktirati poslodavce koji trenutno nemaju raspisan konkurs

Vidljivo tržište rada:

  • Objavljeni konkursi
  • U dnevnoj štampi
  • Na internetu
  • Nacionalna služba za zapošljavanje
  • Agencije za zapošljavanje
  • Sajmovi zapošljavanja na fakultetima
  • Sajmovi zapošljavanja Nacionalne službe za zapošljavanje
  • Sajam prakse

Nevidljivo tržište rada - činjenice:

  • Nisu sva slobodna mesta oglašena!
  • Oko 60% slobodnih radnih mesta se ne oglašava. Zašto?
  • Oglašavanje je skupo.
  • Poslodavci često imaju veliki broj pristiglih prijava za zaposlenje u njihovoj firmi mimo raspisanog konkursa, mogu da saznaju za kandidata putem preporuke, ili da angažuju agenciju za ljudske resurse.

Kreativno traženje posla najbolji način?

  • Proaktivno, sistematsko, organizovano traženje pravog posla
  • Pod pretpostavkom da već znate šta imate da ponudite poslodavcu i šta želite od samog posla, možete da odredite oblast rada ili sektor,
  • Spremnost da se posvetite i uložite potrebno vreme

Internet - Zajedno sa razvojem informacionih tehnologiija, internet postaje sve češći i pristupačniji način traženja posla. Postoje broji specijalizovani portali koji sadrže informacije korisne kako poslodavcima, tako i potencijalnim zaposlenima. Tu možete naći informacije o trendovima na tržištu rada, metodama traženja (i nalaženja posla), posebne instrukcije, i ono što je najznačajnije – ponude za posao, praksu, usavršavanje.

Postoji šest osnovnih funkcija interneta pri traženju posla :

1. Istraživanje oblasti, profesija, kompanija i određenih vrsta poslova

2. Pronalaženje saveta o pisanju CV-ja, o razgovoru za posao i aktivnom traženju posla uopšte

3. Umrežavanje i uspostavljanje kontakata sa drugim ljudima koji traže posao, kao i sa kompanijama i poslodavcima – ovo uključuje i korišćenje elektronske pošte

4. Pronalaženje otvorenih konkursa za posao

5. Postavljanje svog CV-ja na internet portale koji to omogućavaju

6. Pristupanje testovima samoprocene, testovima ličnosti i sl.

Većina će koristiti neke od ovih funkcija i imati od njih koristi, pre svega 1, 2 i 3. Mnogi koriste i 4, 5 i 6. ali ima nešto manje koristi od toga, a vrlo je moguće i da će kroz neko vreme biti i razočarani zbog disbalansa očekivanja i realnosti.

Društvene mreže – Društvene mreže predstavljaju sjajnu bazu za poslodavce koji traže potencijalne kandidate. One su platforma koja omogućava kreiranje nečije profesionalne i lične slike.

Mnogi ljudi ne shvataju koliko je njihova „internet slika“ važna u razvoju karijere. Ona istrovremeno može da pomogne ali odmogne u poslovnoj situaciji. Poslodavci vole da li ste i na koji način prisutni na internetu – u kojim diskusijama i na koji način učestvujete, koja poznajete, čak i na koji način provodite slobodno vreme. Zbog toga je važno da budete svesni svih ličnih informacija o vama na internetu.

Poznanstva preko interneta mogu da budu sjajan način da steknete određena znanja, rešite problem ili dođete do odgovora na pitanja vezana za profesionalni razvoj, određenom poslodavcu i sl.

Individualni pristup poslodavcu – preporučljivo je poslati prijavu ili je lično odneti nekom poslodavcu iako nemaju trenutno raspisan konkurs za posao. Većina poslodavaca sakuplja prijave u svojoj bazi i u slučaju kada imaju upražnjeno radno mesto traže potencijalne kandidate iz baze. Osim toga, direktan kontakt sa kompanijom znači da je kandidat kreativan i aktivan u traženju posla što poslodavci naročito cene.

Pročitajte još: