LIDERSTVO

Liderstvo možemo da definišemo kao vrstu socijalnog uticaja na druge ljude u cilju njihovog angažovanja radi postizanja određenih radnih ciljeva ili izvršavanja zadataka. Liderske veštine predstavljaju skup veština koje su naročito potrebne na upravljačkim, menadžerskim i svim drugim pozicijama koje podrazumevaju vođenje tima saradnika. Iako se od početnika ne traži da poseduju ove veštine na početku karijere, svaki poslodavac želi da u svom timu ima osobu koja ima liderski potencijal. Liderski potencijal je privilegija malog procenta ljudi, pa je zbog toga važno razvijati ga. Početnici u poslu mogu da zadobiju i privuku pažnju saradnika preuzimanjem inicijative u izvršavanju zadataka i obaveza.

Šta obuhvataju liderske veštine?

  • Donošenje odluka
  • Motivisanje drugih
  • Delegiranje zadataka
  • Evaluacija obavljenih zadataka
  • Rešavanje problema
  • Supervizija/upravljanje
  • Postavljanje ciljeva
  • Preuzimanje inicijative
  • Fleksibilnost – spremnost da se ciljevi prilagođavaju u skladu sa menjanjem uslova
  • Prihvatanje odgovornosti za greške i pogrešne odluke
  • Zauzimanje pozitivnog stava u slučaju neuspeha
  • Istrajnost

Kako se razvijaju? Na primer:

Voditi tim kolega na fakultetu

Biti aktivista u studentskoj organizaciji

Pokretanje volonterskih akcija, voditi volonterski tim